Steenbreek op social media

Landelijk is Steenbreek al jaren actief op LinkedIn en Twitter richting de zakelijke markt. Sinds dit jaar zetten wij ook meer in om het grote publiek te bereiken via Facebook en Instagram. En met succes: het aantal volgers neemt in rap tempo toe.

Met regelmaat plaatsen wij relevante berichten op Facebook en Instagram om daarmee iedereen in Nederland te enthousiasmeren voor meer groen in de buurt. Dit doen we in de vorm van kennis, weetjes en doe-tips maar ook door het delen van lokale acties uit het land.

Timing
Onze voornamelijk vrouwelijke volgers (77%) zijn het vaakst op dinsdag, woensdag en in het weekend actief. De meeste mensen kijken dan tussen 12.00 en 16.00 uur en zijn zeer actief met liken en delen. Opvallend is verder dat de jonge leeftijdscategorie goed is vertegenwoordigd (25-34 jaar > 17%, 35-44 jaar > 29% en 45-54 jaar > 32%).

Samen likes opbouwen (en dus meer mensen bereiken!)
In deze coronatijd merken we dat er een toenemende interesse is voor natuur in de omgeving en in eigen tuin. Heel eenvoudig kun je door het delen van de landelijke berichten een band opbouwen met inwoners uit de eigen gemeente. Uiteindelijk zorgt dit ook voor meer draagvlak van de lokale Steenbreek beweging.

Tip bijvoorbeeld de collega’s van de afdeling communicatie om Steenbreek te volgen op Facebook en Instagram en deel en like onze berichten. Gebruik daarbij #operatiesteenbreek en het bericht wordt ook zichtbaar op de social wall op de website www.steenbreek.nl. Deel je eigen acties met @Operatiesteenbreek zodat wij ook de lokale acties landelijk onder de aandacht kunnen brengen.

Samen willen we op deze manier steeds meer mensen in Nederland inspireren om te zorgen voor meer groen in de buurt!