Stichting Steenbreek zoekt een Bestuurssecretaris

Spreken thema’s als vergroening, klimaatadaptatie, participatie en een gezonde leefomgeving je aan? Heb je ervaring met het schrijven en opstellen van bestuurlijke nota’s? Ken je de werking van bestuursorganisaties en functioneer je goed in een team? Dan is Stichting Steenbreek op zoek naar jou! Wij zoeken een bestuurssecretaris ter ondersteuning van ons bestuur.

Stichting Steenbreek is een landelijke kennis- en netwerkorganisatie die ondersteuning biedt bij het duurzaam vergroenen van onze leefomgeving. We werken samen met aangesloten gemeenten, provincies, waterschappen, projectontwikkelaars, woningbouwcorporaties, kennis- en onderwijsinstellingen en andere maatschappelijke organisaties. Inmiddels zijn meer dan 190 gemeenten en vrijwel alle provincies aangesloten.

Waarom is het uitdagend om bij Steenbreek te werken?

  • Het is een jonge dynamische organisatie die in haar tienjarig bestaan al veel voor elkaar heeft gekregen op het gebied van vergroening.
  • Er werken gedreven mensen die zeer betrokken zijn en zich actief willen inzetten voor het duurzaam vergroenen van onze leefomgeving.
  • De lijnen zijn kort en de contacten met de werkers ‘in het veld’ zijn soepel, interactief en intensief.

Als bestuurssecretaris vervul je een sleutelfunctie tussen de bestuurlijke beleids- en besluitvorming en de dagelijkse praktijk. Je ondersteunt de besluitvorming en bent een vertrouwde gesprekspartner voor zowel de bestuurders als directeur.

Dit ga je doen:

  • Vervangen van de voorzitter bij zijn afwezigheid;
  • Bestuurlijk zorg dragen voor de verslaglegging van de bestuursvergaderingen;
  • Medeopsteller zijn van bestuurlijke nota’s en visies in samenspraak met de voorzitter;
  • Onderhouden van primaire inhoudelijke afstemming met de directeur;
  • Zorgen voor frequente afstemming met de voorzitter;
  • Bestuurlijk verantwoordelijk zijn voor het opmaken van het algemeen jaarverslag en het jaarplan.

Hoe vaak vergaderen?
Het dagelijks bestuur komt 6 keer per jaar bij elkaar in Amersfoort om 2 uur te vergaderen. Het algemeen bestuur heeft 4 keer per jaar een online overleg van 1 uur.

Dit bieden we:
Voor je werk krijg je een vergoeding van 5.000 euro op jaarbasis, exclusief reiskosten.

Solliciteren
Heb je belangstelling voor deze functie? Stuur dan je motivatiebrief en CV naar directeur Roel van Dijk. De deadline voor sollicitaties is 1 november. Op 29 oktober (ochtend) organiseren we een vrijblijvende kennismaking met de voorzitter, penningmeester en directeur.

Heb je vooraf nog vragen? Neem dan contact op met Roel van Dijk